Decathlon startuje z kampanią Work-Sport Balance, GroupM dołącza do inicjatywy
- POV’s
- Publications
- September 2, 2024
Decathlon od 2 września wystartował z ogólnopolską kampanią „Work-Sport Balance”, w ramach której wprowadza nowy benefit pracowniczy o tej samej nazwie. Dzięki niemu pracownicy Decathlon będą mogli zadbać o aktywność fizyczną i korzystać z godziny sportu tygodniowo w ramach czasu pracy. Marka zachęca inne organizacje do podobnych działań. GroupM dołącza do akcji, wprowadzając podobny benefit dla swoich pracowników. Jednocześnie EssenceMediacom (agencja mediowa GroupM) odpowiada za przełomową kampanię mediową, która wesprze ten innowacyjny projekt.
Decathlon to globalna, wielospecjalistyczna marka sportowa dostarczająca sprzęt sportowy dla początkujących i najlepszych sportowców. Pomysł na akcję powstał w polskim oddziale Decathlon. Jest to reakcja firmy na najnowsze badania Eurostatu (maj 2024), z których wynika, że Polki i Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów w Europie – zajmujemy 3. miejsce w Unii Europejskiej pod względem przepracowania, gorzej wypadają tylko Grecja i Rumunia.
Marka promując zdrowy styl życia, postanowiła dać dobry przykład i stworzyła nowy benefit pracowniczy o nazwie „Work-Sport Balance”, który pozwoli na regularną aktywność fizyczną. Każdy Decathlończyk będzie mógł skorzystać z jednej godziny dla sportu na dowolną aktywność fizyczną (możliwość skorzystania ze świadczenia jest dobrowolna).
– Work-Sport Balance, który promuje Decathlon, to nie tylko innowacyjne podejście do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, ale także katalizator zmian w całej branży. Postanowiliśmy dołączyć do akcji i wprowadzić we wszystkich spółkach GroupM godzinę tygodniowo dla naszych pracowników na zadbanie o aktywność fizyczną. To nie tylko sposób na poprawę ich zdrowia i samopoczucia, ale także doskonała okazja do integracji i budowania silniejszych relacji w zespole. Wierzymy, że łącząc pasje naszych pracowników ze wspólną aktywnością fizyczną, stworzymy unikalną wartość dodaną. Może to być wspólny trening, gra zespołowa czy nawet energiczny spacer – kluczowe jest to, że będziemy to robić razem, jako jeden zespół – dodaje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE.
Kampania mediowa, wspierająca program Work-Sport Balance, wystartowała 2 września i potrwa do końca miesiąca; obejmuje szereg działań mających na celu zwiększenie świadomości problemu przepracowania i promowanie zdrowego stylu życia. Za jej zaplanowanie i zakup mediów odpowiada EssenceMediacom Polska, za koncept kreatywny agencja Przestrzeń. GetHero odpowiada za współpracę z influencerami. Działania obejmują szeroki wachlarz kanałów, ze szczególnym uwzględnieniem digitalu, kina, OOH i AdressableTV.
W ramach kampanii digitalowej przygotowano różnorodne formaty wideo, a także angażujące treści statyczne, które pojawią się w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram) oraz na platformie LinkedIn. Dodatkowo kampania obejmie projekcje spotów reklamowych w sieciach kin Multikino oraz Cinema City, a także ekspozycję na tradycyjnych nośnikach reklamy zewnętrznej, takich jak citylighty i tablice wielkoformatowe.
W programie „Dzień Dobry TVN” wystąpią eksperci z Decathlonu i portalu pracuj.pl, którzy omawiać będą ważny temat przepracowania Polaków. Równolegle ruszają działania niestandardowe w Radiu Eska, obejmujące m.in. konkurs dla słuchaczy, emisję spotów radiowych, publikację postów w mediach społecznościowych stacji oraz artykułów na stronie internetowej radia. Dodatkowo na ulicach miast pojawią się reporterzy Eski, przeprowadzając sondy na temat przepracowania i jego wpływu na styl życia Polaków.
– Program Work-Sport Balance to nasza odpowiedź na wyzwania współczesnego stylu życia. Zdajemy sobie sprawę, że znalezienie czasu na aktywność fizyczną może być trudne, szczególnie w natłoku codziennych spraw. W Decathlonie chcemy być katalizatorem pozytywnych zmian w społeczeństwie. Brak aktywności fizycznej może mieć ogromny wpływ na naszą przyszłość i zdrowie. Wierzymy, że nasz program może stać się wzorem dla innych organizacji, pokazując, jak można efektywnie łączyć pracę ze sportem. To nie tylko kwestia indywidualnych korzyści, ale także długoterminowa inwestycja w produktywność i satysfakcję zespołu. Uprawianie sportu w czasie pracy jest też spójne z trendem na skracanie czasu pracy w krajach Europy Zachodniej – mówi Krzysztof Gońka, Head of brand & communication w Decathlon Polska.