GroupM pierwsza w Polsce w nowobiznesowym raporcie COMvergence za I połowę 2024 r.
- Publications
- September 25, 2024
GroupM zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku wśród grup mediowych w raporcie COMvergence „New Business Barometer H1 2024”. Podsumowuje on minione półrocze pod względem pozyskanych i obronionych budżetów mediowych. W rankingu agencyjnym pierwsze miejsce zajął EssenceMediacom, czwarte Mindshare, a szóste Wavemaker (wszystkie te agencje należą do GroupM).
GroupM uplasowała się na szczycie nowobiznesowego rankingu COMvergence za I połowę 2024 roku, osiągając najlepszy w Polsce wynik spośród wszystkich grup mediowych. GroupM odnotowała wartość zdobytych i obronionych budżetów (total new business) na poziomie 73,2 mln dol. Drugi w kolejności Publicis miał ten wskaźnik na poziomie 40,1 mln dol., zaś trzeci Omnicom Media (OMG) – 18,4 mln dol.
Jednocześnie najwyższe miejsce w rankingu agencji mediowych w naszym kraju uzyskał należący do GroupM EssenceMediacom Polska (total new business: 44,2 mln dol.). Na pozycję numer jeden całej grupy złożyły się też bardzo dobre wyniki Mindshare Polska (czwarte miejsce wśród agencji – 20,3 mln dol.) i Wavemaker Polska (szóste miejsce – 6,8 mln dol.). Drugie miejsce zajęła agencja Spark Foundry (29,1 mln dol.), trzecie – PHD Media Direction (23,4 mln dol.), a piąte – Dentsu X (9,4 mln dol.).
W Top5 największych przetargów i ruchów budżetowych I połowy 2024 r. znalazły się, według raportu COMvergence, budżety: P4 (31 mln dol.), Volkswagen Group (23 mln dol.), Kaufland (20 mln dol.), Agata Katowice (17 mln dol.) i Lego (17 mln dol.).
– Kontynuujemy dobrą passę. Od lat niemal nie mamy strat w portfolio klientów, a jednocześnie odnotowujemy regularne sukcesy new businessowe i z powodzeniem utrzymujemy w przetargach kluczowe współprace, tak jak ostatnio miało to miejsce np. w przypadku marki Play, czyli największego budżetu przetargowego z I połowy br. To wszystko składa się na korzystny dla nas układ sił na rynku, opisywany w raporcie COMvergence. Co więcej, w kontekście m.in. pozyskanego już w II połowie roku centralnie przez WPP budżetu Amazona mogę powiedzieć, że w perspektywie kolejnych półroczy nie zakładam zwolnienia tempa ze strony naszej Grupy – komentuje Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM CEE.
GroupM to mediowa grupa inwestycyjna odpowiadająca za blisko 1/3 światowych inwestycji reklamowych na świecie oraz w Polsce. GroupM tworzy platformę technologiczną i negocjacyjną dla agencji mediowych WPP: EssenceMediacom, Mindshare i Wavemaker, zapewniając ich klientom dostęp do zaawansowanych technologii zakupowych i specjalistycznych usług marketingowych. GroupM na całym świecie zabiega o podniesienie standardów widoczności reklam oraz zapewnienie markom bezpiecznego otoczenia reklamowego.